Niinhän siinä on käynyt, ettei ehdi näköjään päiväkirjaa pitää.

Kaikenmoista on tapahtunut, ensimmäisenä isoin asia, toin Tsekeistä tyttösen Suomeen, Jackie's Babe Black Chevers viralliselta nimeltään, kutsutaan Karmaksi ja rotu on bordercollie.
205669.jpg

24.9. Tuutikki teki ekan tuloksen agiliitokisoissa, hurjat 20vp. :D Minä taas huidoin mihin sattuu käsilläni, vaikutti kovasti koiran sinkoilemiseen esteiden ohi.
205670.jpg
(Kuva harkoista aiemmin syksyllä, copyright Outi Martikainen

Ronja, elämäni eläin, täytti 10 vuotta samaisena päivänä, minun rakas.
205671.jpg
Vanhaa ja arvokasta siitä ei saa millään, näillä pöydälläseisomismäärillä, Tuutikin kanssa leikkimisillä ja kaikella mahdottomuudellaan.

Nyytikin pitää tietty mainita, se on harrastanut itsensä telomista agilityssa - ekana silmäkulma auki, sitten yksi kynnenvierus repeytyi, seuraavana hyppäsi kuumentuessaan täysin päin renkaan yläkulmaa - kahdesti. Onneksi tuo on niin kovapäinen eläin, ettei paljoa miettinyt sen jälkeen renkaan hyppäämistä. Tokossa 23.9. kävin avoimessa kouluttamassa koiraa (kuumui taasen yli), tuomari tykkäs kuitenkin, kolmostulos sieltä tuli. Agiliidossa lainaohjaajalla pari hylkyä - toinen ihan kamala koiran kuumumisen takia, toinen itseasiassa tuoksi hirviöksi todella nätti hylky.

Työpaikkaa olen kovasti koittanut hakea, huomenna tiedän natsaako yksi jonka niin kovin tahtoisin. Jos ei, on pakko jatkaa vaan etsintöjä. Kahteen haastatteluun olen jo päässyt, hyvä niin. Yliopisto on tauolla, ts. olen ainakin työtilanteen selkenemiseen asti poissaolevana sieltä. Katsotaan mitä sen kanssa käy.

Miehenpuoli opiskelee Pohjanmaalla, olen saanut olla itsekkäästi yksin ja ikävöidä häntä kovasti. Niin, ja lupauduin eduskuntavaaliehdokasehdokkaaksi - mikä sana - pian saa tietää muuttuuko tuo sanahirviö yhtä "ehdokasta" lyhemmäksi.

Kesällä on tapahtunut vaikka mitä, mutta tästä tulisi jumalaton romaani mikäli alkaisin kaikesta kertomaan.